1 maja rozpoczyna się trzecia edycja Polickiego Budżetu Obywatelskiego. W tej edycji czekamy na Państwa projekty, które będą realizowane w 2018 roku. W stosunku do poprzednich lat przygotowaliśmy kilka zmian. Najważniejsza i najbardziej znacząca zmiana polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni. Ponadto o kolejności projektu na karcie do głosowania, od tej edycji, będzie decydowało publiczne losowanie. Zmianie uległy także terminy poszczególnych etapów PBO. Na składanie projektów mają Państwo czas do 16 lipca, natomiast głosowanie rozpocznie się 25 września i potrwa prawie 3 tygodnie (do 13 października). Ogłoszenie zwycięskich projektów nastąpi najpóźniej 20 października.

Czytaj więcej...

w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na 2018 rok.

Na podstawie art. 5a ust. 1 w związku z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 poz. 1515 ze zm.) oraz § 3 uchwały Nr XXI/149/2012 Rady Miejskiej w Policach z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Police zarządzam, co następuje:

Czytaj więcej...

Na podstawie zarządzenia Nr 79/2017 Burmistrza Polic z dnia 7 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2018 rok w dniach od 9 marca do 24 marca 2017 r. zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2018 rok.

W konsultacjach uczestniczyło 5 mieszkańców oraz Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Policach.

Czytaj więcej...

Wkrótce rozpoczynamy III edycję Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Korzystając z doświadczeń poprzednich edycji wprowadzamy kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2018. Zgodnie z coroczną procedurą chcielibyśmy, aby o zmienionym regulaminie wypowiedzieli się mieszkańcy gminy. W związku z tym od 9 do 24 marca 2017 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2018.

Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej:

Zarządzenie Nr 79/2017 Burmistrza Polic z dnia 07 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2017 rok

Wszelkie uwagi dotyczące III edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego należy przesyłać do 24 marca br. na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.

Najważniejsza i najbardziej znacząca zmiana polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni.

Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:

  • zgłaszanie projektów – 1 maja – 15 lipca,

  • weryfikacja projektów – 16 lipca – 17 września,

  • ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – 18 września,

  • głosowanie – 25 września – 13 października,

  • ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 października.

Ponadto w regulaminie zostały uszczegółowione możliwe sposoby oddania głosu w trakcie głosowania.

Przypomnijmy, że do tej pory odbyły się dwie edycje Polickiego Budżetu Obywatelskiego. W trakcie pierwszej zgłoszono 46 wniosków. Po ich weryfikacji mieszkańcy w głosowaniu mogli wybierać jeden projekt spośród 36 ocenionych pozytywnie. W trakcie głosowanie zostały wyłonione 3 zadania, które zostały wpisane do realizacji w roku 2016.

W drugiej edycji, nastąpił podział środków Polickiego Budżetu Obywatelskiego: 1 mln zł rozdzielono pomiędzy projekty realizowane na terenie miasta (750 tys. zł) i na terenach sołectw (250 tys. zł). W tej edycji zgłoszono łącznie 18 projektów. Po weryfikacji mieszkańcy Polic mogli oddać swój głos na dowolną ilość z 17 projektów, w tym 11 wniosków z terenu miasta oraz 6 z terenu sołectw. Do realizacji w 2017 r. wybrano 9 projektów (5 z terenu miasta i 4 sołeckie). Szczegółowe informacje dotyczące PBO znajdują się na stronie internetowej bo.police.pl.

8 lipca br. zakończyło się głosowanie na zgłoszone i zweryfikowane projekty do budżetu obywatelskiego na rok 2017. Zgodnie z regulaminem, który jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 47/2016 Burmistrza Polic z dnia 23 lutego 2016 roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na 2017 rok na realizację budżetu obywatelskiego przeznacza się kwotę do 1.000.000 zł. Z tej kwoty przeznacza się kwotę 750.000 zł na realizację zadań na terenie miasta Police oraz kwotę 250.000 zł na realizację zadań na terenie sołectw w gminie Police. Mieszkańcy Polic mogli oddać swój głos na dowolną ilość z 17 projektów – 11 wniosków z terenu miasta oraz 6 z terenu sołectw. W ciągu głosowania, które trwało od 15 czerwca br. oddano łącznie 2881 kart, z czego 182 karty były nieważne. Na kartach ważnych oddano łącznie 5212 głosów, co daje średnią 1,93 głosu na kartę.

Czytaj więcej...

W piątek, 8 lipca br., zakończyło się głosowanie na pozytywnie zweryfikowane projekty, zgłoszone do Polickiego Budżetu Obywatelskiego na 2017 rok. Łącznie oddano 2887 kart do głosowania. 2070 osób zdecydowało się na wysłanie karty pocztą tradycyjną, 797 oddało swoje głosy przez formularz internetowy, natomiast 20 wysyłało skan karty na e-mail budżetu obywatelskiego.

W tej chwili trwa weryfikowanie poprawności przesłanych kart oraz liczenie głosów oddanych na poszczególne projekty. Wyniki głosowania będą znane najpóźniej 8 sierpnia 2016 roku.

Ogłoszenie wyników głosowania - 8 sierpnia 2016 r.

Już dziś, od godz. 8.00 rusza głosowanie w Polickim Budżecie Obywatelskim. W tegorocznej edycji można oddawać swoje głosy na dowolną liczbę spośród 17 zgłoszonych i pozytywnie zweryfikowanych projektów.

Głosować można:

- przez aktywny formularz na stronie internetowej Polickiego Budżetu Obywatelskiego pod adresem www.bo.police.pl/glosowanie do głosowania,

- wypełniając kartę do głosowania i osobiście składając ją w kancelarii Urzędu Miejskiego w Policach w godzinach pracy urzędu, lub na jednym z dyżurów pracowników urzędu w świetlicach wiejskich i radach osiedlowych (harmonogram dyżurów oraz karty w wersji elektronicznej dostępne są poniżej),

- wysyłając skan lub zdjęcie obu stron karty na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., pamiętając, że z jednego adresu e-mail można wysłać tylko jeden skan karty, lub

- wysyłając kartę pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Policach (ul. Stefana Batorego 3, 72-010 Police) – w tym wypadku tylko jedna karta może znajdować się w kopercie.

Czytaj więcej...

Od 15 czerwca do 8 lipca 2016 roku każdy mieszkaniec gminy Police, który ukończył 16 lat, będzie mógł oddać swój głos na dowolną ilość projektów zgłoszonych do Polickiego Budżetu Obywatelskiego 2017. W obecnej edycji do wyboru jest 17 pomysłów. Ze wszystkimi wnioskami można zapoznać się na stronie internetowej http://www.bo.police.pl/wnioski.html.

Na realizację projektów Gmina przeznaczyła jeden milion złotych. Kwota została podzielona na dwie części: projekty, które miałyby być realizowane na terenie miasta, tj. 750 tys. zł oraz projekty, które miałyby być realizowane na terenie sołectw, tj. 250 tys. zł.

W głosowaniu na projekty zgłoszone do Polickiego Budżetu Obywatelskiego 2017 zostało wprowadzonych kilka istotnych zmian. Wszystkie bieżące informacje na temat PBO dostępne są na stronie www.bo.police.pl .

Czytaj więcej...



 

 

 

TERMINY

1 maja – 16 lipca 2017 r.
– składanie wniosków z propozycjami zadań,

17 lipca – 10 września 2017 r.
– weryfikacja złożonych wniosków przez Zespół ds. budżetu obywatelskiego,

11 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin ogłoszenia regulaminu losowania miejsc na karcie do głosowania oraz udostępnienia protokołu z weryfikacji zadań,

18 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin publicznego losowania miejsc na karcie do głosowania,

25 września - 13 października 2017 r.
– głosowanie,

20 października 2017 r.
– ogłoszenie wyników głosowania.